Blogger-Blogger Femes

Thursday, January 26, 2012

Foto - Rebecca Nur Islam Jadi Berani Kerana Seekers

Views
KAK NAM- Tentu ramai peminat Rebecca Nur Islam yang rindu dengan lakonannya di kaca tv. Rebecca yang dikenali dengan watak yang menggoda dan juga antagonis telah membuatkan ramai peminat tertanya-tanya dimanakah Rebecca menghilang sejak dia dejemput dalam rancangan misteri,Seekers. Sebenarnya Rebecca sibuk dengan pengambaran filem Keramat.

Foto

Pada 20 minit babak terakhir menonton filem itu, bagi yang sudah menyaksikannya pasti kagum dengan kemampuan tubuh Rabecca yang seakan-akan elastik apabila mengang�kat punggungnya separa kepala dengan hujung terjengkit serta reaksi wajah mengerang dalam keadaan mencangkung yang menggesa seluruh adrenalin ketakutan.

“Saya sendiri tidak percaya melihatnya kerana saya seakan-akan tidak sedar dengan apa yang berlaku ketika menjayakan babak dirasuk itu.

“Sewaktu suntingan dilakukan, saya sempat melihatnya dan sesudah balik ke rumah, saya cuba meniru semula adegan itu tetapi jangankan mampu terjengkit di hujung kaki untuk mengangkat punggung pun saya tidak mampu.

Foto

“Sedangkan ketika babak itu dijayakan, keadaan badan saya sedang keletihan kerana sebelum ia dimulakan dari pagi, saya bersama pelakon lain seharian menjayakan babak lain. Itu juga adalah babak terakhir saya,” katanya yang berpuas hati dengan lakonannya dalam Keramat.

“Dulu saya seorang penakut tetapi selepas menimba pengalaman mengacarakan program Seekers yang memerlukan saya mengikuti pasukan produksi itu ke lokasi yang dipercayai ‘keras’ dan berhantu, secara tidak langsung sedikit demi sedikit membina keberanian dalam diri saya.

Foto

“Sebelum saya, Saiful Apek dan Ida Nerina juga pernah menjadi pengacara program itu. Bagaimanapun, mereka hanya mengacara dalam studio.

“Justeru, apabila terbabit dalam penggambaran cerita hantu, saya tidak lagi berasa begitu takut kerana sudah mempersiapkan diri dengan bacaan ayat al-Quran yang boleh membantu mengurangkan rasa takut atau melihat benda tidak baik,”






Sumber : Metro
Best regards,

0 25 komen terhebat!!:

Post a Comment

Komenlah sikit..
Kak Nam sayang anda!!