Blogger-Blogger Femes

Thursday, May 17, 2012

Tuntutan Suami Macam 'Budak-Budak' Buat Rita Geli Hati

Views
KAK NAM- Pelakon Rita Rudaini Mokhtar menyifatkan tuntutan nusyuz (perintah kembali taat) yang dituntut suaminya, Aidil Zafuan Abd. Radzak di Mahkamah Rendah Syariah di sini, Rabu sebagai kelakar dan macam “budak-budak” . Rita,36, berkata, dia geli hati mendengar tuntutan itu yang disifatkannya sebagai tidak masuk akal kerana selama ini dia tidak pernah melanggar perintah suami ataupun membelakangkannya.  Mungkinkah disebabkan ada orang ketiga yang mencucuk salah seorang daripada mereka untuk meruntuhkan rumahtangga Aidil dan Rita. Dari apa yang Kak Nam lihat berdasarkan semua komen Aidil dan Rita Rudaini sangat berbeza seolah-olah ada orang yang telah menghasut mereka untuk bercerai. Mari kita lihat komen Aidil dan Rita.



“Dia tuntut saya supaya kembali taat? Haa... memang betul-betul kelakar. Saya tergelak dengar tuntutan dia. Selama ini siapa yang tidak taat? Saya menjalankan tugas sebagai isteri dengan baik untuk dia dan anak-anak.
“Buat apa saya nak pindah? Sudah empat tahun kami tinggal bersama di Damansara. Kenapa dia tak balik rumah dan tinggal bersama saya serta anak-anak kalau dia suami yang bertanggungjawab?
"Sewa rumah sebanyak RM3,000 sebulan itu kami kongsi untuk bayar sama-sama. Bayangkan, bayaran yang separuh dia keluarkan itu pun dipertikaikan, apatah lagi nafkah anak-anak?" soal Rita.
“Saya juga tidak pernah lari atau keluar dari rumah tetapi dia yang buat (keluar rumah) senyap-senyap dan tinggalkan saya dengan dua orang anak bersendirian,” katanya. - Petikan

 

Aidil tepis tuduhan punyai wanita lain
"Tuduhan itu adalah satu dakwaan yang mengarut kerana saya tidak berlaku curang dengannya, apalagi dengan kesibukan menjalani latihan bola sepak. Saya tiada masa untuk semua itu.
"Saya berpendapat Rita menuduh saya menjalinkan hubungan dengan wanita lain berdasarkan komen yang dibuat oleh peminat-peminatnya menerusi laman sosial Twitter," katanya selepas prosiding selesai.
"Saya masih lagi menyayanginya, cuma hati saya sedikit tawar dengan kenyataannya yang telah keluar di media. Apa-apa pun, saya harap dia kembali kepada saya dengan syarat dia perlu menjadi isteri yang baik dan mendengar kata," tuturnya. - Petikan




7 25 komen terhebat!!:

  1. macam-macam lah diorang ni..harap kes diorang cepat selesai...

    ReplyDelete
  2. dua² pun ego.. for me, kalau betul rita masih sygkan aidil.. no harm to give in and ikut kehendak suami.. it's better to lose ur ego to the u love than to lose the one u love bcoz of ur ego..

    ReplyDelete
    Replies
    1. *to the one u love..

      Delete
    2. yes..btl apa kak lin kata..bukan senang suami nk terima balik..kira bersyukur la..tp rasa tak best bila rita boleh gelak2 dan kata "geli hati"..

      Delete
    3. exactly.. patutnya buang yg keruh ambil yg jernih.. yg sudah tu sudah lah.. suami nak ceraikan x setuju.. bila suami tarik balik.. dipersendakan pulak.. betul laa tuu.. suami dah beli rumah kenapa nk dok rumah sewa lagi... emm.. moral of the story... pk² lah sendiri yer...

      Delete
    4. itulah pasalnya..yg sebenarnya masing2 ego tak nak mengalah..masing2 nk tunjuk siapa yg hebat blh menjaga anak itu je..

      Delete

Komenlah sikit..
Kak Nam sayang anda!!