Blogger-Blogger Femes

Thursday, February 23, 2012

Lisa Berdebar Tunggu Majlis Nikah Malam ni

Views
KAK NAM- Malam ini di sebuah hotel di pinggir Putrajaya, Lisa bakal diijabkabulkan dengan Yusry Abdul Halim atau Yusry KRU selepas setahun menjalin hubungan menerusi BBM (Blackberry Messenger).Tanyalah kepada mana-mana wanita, tidak ada saat yang paling indah, selain menantikan ketibaan hari diri bakal bergelar isteri. Begitulah juga perasaan Lisa Surihani apabila saat yang dinantikan itu akan menjelma tidak lama lagi.

Foto


"Pihak Lisa akan menguruskan persiapan pernikahan, manakala sebelah Yusry pula untuk majlis resepsi kami di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) pada Ahad nanti. Setakat ini alhamdulillah, semuanya lancar.
"Cuma kami sedang menyiapkan dulang hantaran untuk majlis itu nanti. Lisa akan menyerahkan sembilan dulang hantaran dan dibalas tujuh oleh pihak Yusry," kata Lisa.
Untuk majlis itu, Lisa menggunakan khidmat pereka, Cosry untuk mereka barangan hantaran serta busana yang akan digayakan untuk kedua-dua majlis nanti.
"Pihak Yusry pula gubahan hantaran akan dilakukan oleh isteri Edry," katanya.
Walaupun Lisa dibesarkan dengan cara moden, itu tidak bermakna dia mengetepikan adat resam Melayu. Beberapa hari sebelum hari bahagianya, Lisa dilarang bertemu bakal suaminya.

"Emak Lisa pesan tidak bertemu Yusry beberapa hari sebelum diijabkabulkan. Walaupun rindu, Lisa tak kisah untuk mematuhi adat atau pantang larang itu.
"Sewaktu Lisa maklumkan perkara itu kepada Yusry, dia terkejut kerana tak tahu pantang larang itu wujud. Pun begitu, kami ada juga berjumpa terutama apabila ia ada kaitan dengan urusan perkahwinan. Tapi kami tak boleh pergi atau balik berdua-duaan seperti biasa," ujarnya.







Sumber : Berita Harian

0 25 komen terhebat!!:

Post a Comment

Komenlah sikit..
Kak Nam sayang anda!!