Blogger-Blogger Femes

Tuesday, March 13, 2012

Ibu Arwah Izwan Pilus Sebak Peluk Bakal Menantu

Views
KAK NAM- Menurut pada harian metro hari ini, pada Jumaat lalu majlis tahlil untuk Allahyarham Izwan Pilus   telah diadakan di Surau Itihadiah Jalan Melor 19, Taman Melor Ampang, Selangor. Penyanyi Farhan AF yang sudah lama mengenali arwah iaitu sebelum bergelar artis lagi juga sempat datang bersama tunangnya, Rashdan Suhaimi. Bagi rakan artis yang tidak dapat hadir, sempat menyampaikan salam kepada keluarga Allahyarham. Sma-samalah kita sedekah Al-Fatihah kepada arwah.




“Kami sekeluarga pernah menetap di Taman Melor. Namun, selepas pak cik dan mak cik pencen, kami berpindah ke Taman Nyalas Permai, Asahan, Jasin, sejak empat tahun lalu.

“Namun arwah dan adiknya, Ajam (Ajam adalah nama timangan Aril AF) menetap di sebuah kondo di Pandan Mewah yang dibeli arwah lebih kurang tiga tahun lalu. 


“Mengenangkan hal itu, mak cik dan pak cik terfikir untuk mengadakan majlis tahlil di Surau Itihadiah Taman Melor bagi memudahkan kawannya datang khususnya bagi yang belum sempat menghadiri tahlil yang diadakan di Melaka dulu.
Alhamdulillah, kami sekeluarga terharu dengan kehadiran ramai tetamu,” katanya.

Sebulan lalu, ibu arwah juga sempat berkongsi cerita dengan penulis bahawa dia mimpikan arwah dalam sebuah majlis pertunangan.


“Arwah berdiri di pintu dengan wajah berseri dan tersenyum kemudian menyelak tudung yang menutupi wajah seorang perempuan berpakaian seperti pengantin. Kemudian dia melintasi di depan mak cik dengan wajah tersenyum sebelum berlalu pergi.

“Tidak lama selepas itu, mak cik sekali lagi mimpikan dia. Kali ini, arwah dengan wajah berseri-seri sedang bersiap-siap dan nampak teruja untuk berangkat mengerjakan umrah. Memang tahun ini sekitar Mei kami merancang menunaikan umrah. tetapi tidak sempat,” katanya.










0 25 komen terhebat!!:

Post a Comment

Komenlah sikit..
Kak Nam sayang anda!!